Seks narzędziem w ręku twórców

Jednym z powszechnych zjawisk, z jakimi mamy do czynienia w ramach kultury masowej jest niezmiennie seksualizacja sztuki, ale również innego rodzaju przekazów medialnych – w tym między innymi reklam. Zjawisko to nie jest niczym nowym i zaczęło się wraz z nastaniem ery telewizji.
Przeczytaj również: Jak prawidłowo dobrać rozmiar ubrania koszarowego?
Specjaliści od marketingu bardzo szybko dostrzegli, że ludzie interesują się żywo tym, co ma seksualny podtekst. Nie da się ukryć, że takie podejście cechuje przede wszystkim mężczyzn, stąd kobieca nagość w reklamach, w filmie czy w muzyce nie stanowi niczego zaskakującego.
Przeczytaj również: Czy wynajem busa jest opłacalny dla małych grup?
Takie instrumentalne wykorzystywanie cielesności spotykało się i nadal spotyka z ostrymi reakcjami i sprzeciwem. Protestują środowiska konserwatywne, związane z Kościołem katolickim, ale również feministki, które z myśleniem prawicowym nie są już utożsamiane.
Przeczytaj również: Jak dbać o system ogrzewania podłogowego elektrycznego?
Argumenty przeciwko pornografii podnoszone przez Kościół oraz lewicowe działaczki potrafią być zaskakująco zbieżne. Pokazuje to, że problem wykorzystywania seksu i nagości w kulturze masowej jest w stanie jednoczyć różne środowiska.