Marketing to bardzo szerokie pojęcie, które wciąż się rozwija, dlatego też zadania agencji marketingowych są bardzo zróżnicowane. Agencja marketingowa pomaga różnym firmom zaistnieć na rynku, zareklamować jakichś produkt lub usługę, a tym samym zrealizować cele sprzedażowe. Agencja składa się z zespołu pracowników, z których każdy jest odpowiedzialny za inny obszar. W skład agencji może wchodzić grafik, programista, handlowiec, copywriter, osoba zajmująca się social mediami i inne. Zadaniem zespołu jest stworzenie przemyślanej strategii, która pomoże firmie osiągnąć wyznaczone cele.
Strona internetowa i projekty graficzne
Jednym z zadań agencji marketingowej jest tworzenie stron internetowych. Dana firma może zlecić agencji stworzenie witryny od samych podstaw. Zajmują się tym programiści. Z kolei graficy zajmują się identyfikacją wizualną firmy. Proponują logo, kolorystykę, wygląd opakowań czy grafik użytkowych.
Wszystko musi być spójne i zgodne z wizją firmy.
Kanały social media

Specjaliści do spraw social mediów poprowadzą dla firmy kanały społecznościowe, które odgrywają niemałą rolę w komunikacji firmy z otoczeniem, a w tym z potencjalnymi klientami. Agencja może prowadzić kanały na Twitterze, Instagramie, Facebooku, LinkedIn i innych portalach. Specjaliści posiadają wiedzę, ale i narzędzia, które sprawiają, że sprawnie komunikują się z odbiorcami.
Teksty copywriterskie
Copywriterzy zajmą się pisaniem tekstów na stronę internetową oraz bloga firmowego, które będą dostosowane pod kątem SEO.
Stworzą też chwytliwe slogany i teksy reklamowe. Teksty takie mają być atrakcyjne dla odbiorców, a niektóre z nich będą zawierały dane frazy kluczowe.